شرکت ساختمانی عمران مهر مهام

تلفن شرکت : 38372409-081

شنبه تا پنج شنبه

آدرس : همدان - خیابان مهدیه

18 متری بهنامجو روبروی شورای شهر پلاک 35

شرکت ساختمانی

مراحل ساخت و ساز یک پروژه ساختمانی

مراحل ساخت سازه عمران مهر
مراحل ساخت ساختمان شرکت عمران مهر

ساخت و ساز ساختمان یک فعالیت باستانی بشر است که صرفاً از یک نیاز کاربردی برای تأمین سرپناه در برابر عناصر آغاز شده است. با گذشت زمان، بشر با شرایط آب و هوایی مختلف سازگار شده است. اولین پناهگاه های انسانی سازه های اساسی بودند که دوام زیادی نداشتند.

اکنون به لطف توسعه مصالح ساختمانی بادوام ، تکنیک ها و فرآیندهای پیچیده ساختمانی، و بهبود کار ساختمانی، سازه های بادوام بیشتری در دسترس هستند. 

ساخت و ساز ساختمان، صرف نظر از نوع ساختمان، یک کار پیچیده است. موفقیت نیاز به زمان، تلاش و سرمایه گذاری مالی زیادی دارد. اولین قدم برای یک پروژه ساخت و ساز موفق، توسعه یک برنامه گسترده است.

فرآیند ساخت و ساز ساختمان باید مرحله به مرحله انجام شود تا فرآیند ساخت و ساز کارآمد تضمین شود. قبل از شروع مرحله برنامه ریزی، جنبه های مهمی مانند هدف ساختمان، امور مالی، ابزار و تقاضای کار را در نظر بگیرید

ساخت و ساز ساختمان چیست؟

ساخت و ساز ساختمان فعالیت فیزیکی در یک سایت ساخت و ساز را توصیف می کند که به ساخت ساختمان یا سازه کمک می کند. این فرآیند شامل تخلیه کارخانه، ماشین آلات، مواد، روکش فلزی، یراق آلات، اتصالات تاسیسات، قالب‌بندی و پرداخت خارجی است. 

فرآیند ساخت و ساز ساختمان مجموعه ای از وظایف معمول است که توسط افراد ماهر انجام می شود. این کار مستلزم زمان زیاد و کار طاقت فرسا است و باید با دقت مدیریت شود. این فرآیند را می توان به سه مرحله تقسیم کرد: پیش از ساخت ، ساخت و ساز و پس از ساخت. 

مرحله 1: فرآیند پیش ساخت در شرکت عمران مهر

قبل از شروع یک پروژه، کارفرما باید از نزدیک با تیم طراحی و پیمانکار برای توسعه طرح پروژه همکاری کند. فرآیند پیش از ساخت جایی است که پیمانکار و تیم طراحی نقشه های دقیق، بودجه، زمان بندی و پیش بینی های کار را توسعه می دهند. 

تیم اصلی پروژه را تعریف می کند و برآورد هزینه را بسته به بودجه مشتری آماده می کند. تیم همچنین باید خطرات بالقوه را شناسایی کرده و راه حل هایی را برای اطمینان از استفاده بهینه از منابع ایجاد کند. 

مرحله پیش از ساخت با دقت عمدی مشخص می شود تا اطمینان حاصل شود که تمام نیازهای بالقوه شناسایی و به موقع برطرف می شوند. ارتباط منظم بین تیم اصلی پروژه و مشاوران در طول پیش ساخت بسیار مهم است. 

ملک زمین

مهم ترین مرحله در ساخت و ساز ساختمان، تملک زمین برای پروژه است. مکان باید متناسب با نیازهای پروژه باشد. قبل از تملک زمین، بهتر است مطالعات امکان سنجی انجام شود تا از موقعیت استراتژیک زمین و عاری بودن از مسائل مربوط به زمین اطمینان حاصل شود. همچنین ارزیابی مقرون به صرفه بودن پروژه قبل از شروع ضروری است. 

جلسه اولیه

مرحله پیش ساخت با یک جلسه اولیه بین کارفرما و پیمانکار عمومی شروع می شود. طرفین می توانند با یکدیگر آشنا شوند. همچنین به پیمانکاران اجازه می دهد تا نیازهای مشتری را درک کنند. 

دو طرف باید اهداف و مقاصد پروژه را در این مرحله مشخص کنند. مشتری این فرصت را دارد که سوالاتی را بپرسد که پیمانکار باید آنها را حل کند. پیمانکار باید از این جلسه برای درک دیدگاه کارفرما استفاده کند و تصمیم بگیرد که آیا می تواند آن را اجرا کند یا خیر. 

جلسه اولیه به پیمانکار اجازه می دهد تا محدوده کار، امکان سنجی پروژه و میزان کار مورد نیاز را تعیین کند. سپس پیمانکار می‌تواند محصولات تحویلی پروژه را تعریف کند و یک برنامه زمانی مشخص کند. 

برآورد و بودجه

پس از اتمام جلسه اولیه، پیمانکار می تواند از سایت بازدید کرده و طرح و طرح را توسعه دهد. ساخت و ساز ساختمان مستلزم مقدار قابل توجهی از مصالح و بودجه است و هزینه های آن آسان است. هنگامی که برنامه ریزی و جزئیات سازه انجام شد، برآوردگر ساخت و ساز جزئیات را به اشتراک می گذارد. 

برآوردگر ساخت و ساز کمیت و کیفیت مصالح مورد نیاز را تخمین می زند. سپس پیمانکار بودجه ای را تهیه می کند که شامل هزینه های تخمینی نیروی کار ، مواد، ماشین آلات و سایر الزامات می شود. بودجه به کیفیت و کمیت مواد مورد نیاز بستگی دارد. 

در صورت محدود بودن منابع مالی، پیمانکار و مالک ملک باید قبل از ساخت به دنبال وام های پیش تصویب باشند. 

برنامه

زمانی که محدوده پروژه مشخص شد و پیمانکار یک بازدید از محل انجام داد، نوبت به تدوین برنامه زمانبندی پروژه می رسد. زمان‌بندی مشخص می‌کند که چه زمانی جنبه‌های خاصی از کار شروع و چه زمانی به پایان می‌رسد. 

برنامه معمولاً در طول چرخه عمر پروژه به روز می شود تا تصویر واضح تری از جدول زمانی ساخت و ساز ارائه شود. زمان‌بندی پروژه بسیار مهم است زیرا بر هزینه‌های کلی پروژه و حاشیه سود تأثیر می‌گذارد .

ساختمان شرکت عمران مهر

مرحله 2: مرحله ساخت و ساز ساختمان شرکت عمران مهر

با برنامه و تیم پروژه، زمان پاکسازی سایت و شروع ساخت و ساز فرا رسیده است. مرحله ساخت و ساز ساختمان جایی است که پروژه جان می گیرد. این یک مرحله حیاتی است زیرا شامل بخش های کاری و ضرب الاجل های متعدد است. 

اکنون هر پیمانکار و پیمانکار فرعی باید طرح را از آماده سازی سایت تا ساخت و ساز اجرا کند. 

آماده سازی سایت

آماده سازی سایت، پاکسازی محل در آمادگی برای ساخت و ساز است. آماده سازی محل راه را برای سایر کارهای اصلاحی یا تخریب مورد نیاز قبل از شروع ساخت ساختمان توسط کارگران باز می کند. 

پاکسازی سایت شامل حذف زباله، ماشین آلات، تجهیزات و مواد ناخواسته است. برخی از فعالیت های آماده سازی سایت ممکن است نیاز به تایید داشته باشند. کارگران باید مراقب باشند که درختانی را که قرار است حفاظت شود، از بین نبرند. 

یک طرح مدیریت زباله سایت (SWMP) برای اطمینان از مدیریت و دفع کارآمد و قانونی مواد ضروری است. SWMP همچنین استفاده مجدد و بازیافت مواد را در صورت امکان تشریح می کند. فقط کارشناسان حرفه ای دفع باید با مواد خطرناکی مانند آزبست و زباله های آلوده کار کنند. 

آماده سازی سایت معمولاً تحت قرارداد اصلی ساخت و ساز انجام می شود اما می تواند از قبل انجام شود. آماده‌سازی سایت همچنین می‌تواند بخشی از یک قرارداد کار توانمندسازی گسترده‌تر باشد، از جمله تثبیت خاک، تخریب، ساخت جاده‌های دسترسی، و انحراف خدمات. 

ساخت و ساز 

فرآیند ساخت و ساز از حفاری شروع می شود و پس از اتمام تکمیل داخلی و خارجی به پایان می رسد. 

حفاری

پس از پاکسازی سایت، نوبت به حفاری می رسد. حفاری به برداشتن خاک برای ایجاد حفره در زمین اشاره دارد. سایت های کوچک ممکن است حفاری را به صورت دستی با استفاده از بیل، کلنگ و چرخ دستی انجام دهند. اما در حفاری های بزرگ از ماشین آلات کارخانه سنگین استفاده می شود. 

حفاری را می توان با توجه به مواد در حال حذف طبقه بندی کرد، به عنوان مثال، خاک سطحی، گل، خاک، و حفاری سنگ. همچنین می توان آن را بر اساس هدف طبقه بندی کرد: حفاری ترانشه، جاده، زیرزمین و پل. 

پایه

محل پاکسازی و حفاری شده اکنون آماده ساخت و ساز است و می توان فونداسیون را ریخت. پی قسمت پایینی زیرسازی است. بارهای ساختمان را به زمین منتقل می کند.

فونداسیون طبق نقشه های معمار ساخته شده است. نقشه ها طول، عرض، عمق، اندازه و نوع پی را تعیین می کنند. 

پی های بتنی به طور گسترده ای برای سازه های ساختمانی استفاده می شود. با این حال، انتخاب پی می تواند بسته به سطح سطح آب و ترکیب خاک محل متفاوت باشد. آزمایش خاک برای تعیین ظرفیت باربری خاک بسیار مهم است. 

شالوده های کم عمق ممکن است برای ساختمان های کم ارتفاع مناسب باشند. با این حال، پایه های شمع برای ساختمان های بلند بهترین هستند. سازندگان قالب ها و آرماتورها را در ترانشه های حفاری شده برای ساخت فونداسیون قرار می دهند. مهندس باید بر کارهای تقویتی نظارت کند.

کادر بندی

قاب بندی عبارت است از نصب اسکلت های چوبی و تیرهای فولادی برای نگه داشتن ساختمان. این یک بخش زمان بر اما حیاتی در ساخت و ساز ساختمان است زیرا زمینه را برای بقیه ساختمان فراهم می کند.

سنگ تراشی

اکنون که قاب بندی کامل شده است، زمان شروع کار سنگ تراشی است. نقشه های معمار مواد مورد استفاده را تعیین می کند: آجر خاکستر، بلوک های بتنی یا آجر. 

سنگ تراشی ها مصالح ساختمانی را با استفاده از مخلوط ملات سیمان می چسبانند و گاز را برای درها، پنجره ها و درها باقی می گذارند. 

کارهای برق و لوله کشی

پیمانکاران تخصصی برای تکمیل کار لوله کشی و برق کشی وارد می شوند. این فرآیند شامل نصب لوله ها و سیم ها در زیر کف، سقف و دیوارها است.

کار برق و لوله کشی در این مرحله تکمیل نشده است. فقط کار خشن انجام می شود تا دیوار خشک، عایق کاری و نصب سقف امکان پذیر شود. نقطه و انتهای لوله باید کنار گذاشته شود و بعداً با وسایل لوله کشی و اتصالات الکتریکی تمام شود. 

این مرحله برای اطمینان از اینکه کارهای برقی و لوله کشی پس از اتمام قابل رویت نیست، مهم است. 

سقف سازی

هنگامی که ساختار اصلی انجام شد، سقف نصب می شود. سقف از فضای داخلی در برابر عوامل جوی محافظت می کند و از آسیب و اختلال جلوگیری می کند. پیمانکاران باید وارد شوند تا در این مرحله کار نمای بیرونی ساختمان را آغاز کنند. 

تکمیل بیرونی

تکمیل نمای بیرونی شامل گچ کاری قسمت های خارجی ساختمان است. همچنین شامل روکش خارجی برای بلند کردن خانه است. 

کار گرمایش و سرمایش

با نصب سقف و دیوارهای بیرونی، زمان رفع نیازهای گرمایش و سرمایش ساختمان فرا رسیده است. این فرآیند شامل نصب دریچه ها، کانال ها، واحدهای گرمایشی و سیستم های خنک کننده می باشد.

تکمیل داخلی

مرحله بعدی گچ کاری دیوارهای داخلی برای یک سطح صاف و نصب کاشی روی زمین است. تکمیل داخلی همچنین شامل نصب دیوار خشک، سقف و عایق است. برقکار نیز می تواند وارد شود و پریزها را تمام کند و چراغ ها را نصب کند. 

یراق آلات چوبی و یراق آلات

اکنون ساخت و ساز تقریباً کامل شده است و زمان تکمیل اتصالات لوله کشی در آشپزخانه و حمام فرا رسیده است. سرویس بهداشتی، کابینت، پنجره و درب نیز تعبیه شده است. 

ضد آب

عایق رطوبتی فرآیندی است که از نفوذ آب به داخل ساختمان جلوگیری می کند. ضد آب برای کاهش رطوبت و خشک نگه داشتن خانه انجام می شود. 

رنگ آمیزی

رنگ آمیزی به خانه زیبایی زیبایی می بخشد و آن را از قرار گرفتن در معرض باران، خاک، نور خورشید و لکه ها محافظت می کند. یک رنگ کاری خوب می تواند 5 تا 10 سال عمر اضافی به ساختمان بدهد.

08

مرحله 3: مرحله پس از ساخت شرکت عمران مهر

مرحله پس از ساخت ، فرآیند نهایی قبل از تحویل ساختمان به کارفرما یا مالک است. مرحله پس از ساخت شامل تکمیل موارد لیست پانچ و مرحله نهایی است. پانچ لیست سندی است که تمام موارد قراردادی را که یک پیمانکار باید انجام دهد تا پرداخت شود را فهرست می کند. 

راه رفتن از طریق

پس از اتمام ساخت و ساز، تیم باید از ساختمان عبور کند تا تأیید کند که تمام مشخصات پروژه رعایت شده است. پیمانکار و معمار باید تأیید کنند که ساختمان کاملاً کاربردی است. 

در صورت رضایت معمار، گواهی پایان کار را رضایت بخش صادر می کنند. ناظران مربوطه باید تأیید کنند که ساختمان الزامات مقامات محلی را برآورده می کند و دولت محلی گواهی سکونت صادر می کند. 

تحویل دادن

اکنون پیمانکار می تواند ساختمان را به مالک تحویل دهد. به مالک زمان قابل توجهی داده می شود تا تأیید کند که از هر جنبه ای از ساختمان جدید راحت کار می کند. پیمانکار می تواند در صورت لزوم آموزش و پشتیبانی ارائه دهد. 

همچنین پیمانکار باید تمام نقشه ها و دستورالعمل های عملیاتی را به مالک تحویل دهد. 

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با ما
تلفن شرکت : 2233223 – 021
ساعت کاری : شنبه تا پنج شنبه ( 8 – 20 )
آدرس شرکت ما
تهران – خیابان ولیعصر
کوچه در گروه طراحی سایت جهانی