شرکت ساختمانی عمران مهر مهام

تلفن شرکت : 38372409-081

شنبه تا پنج شنبه

آدرس : همدان - خیابان مهدیه

18 متری بهنامجو روبروی شورای شهر پلاک 35

شرکت ساختمانی

ساختمان خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد

ویژگی های یک ساختمان خوب (در پروژه های عمران مهر )

  1. ساختمانی که ظاهر خوبی دارد ( 
  2. طراحی داخلی و خارجی خوبی دارد
  3. ایمن و کارآمد سازه نشانه مرغوبیت ساختمان می باشد
  4. یک ساختمان خوب با محیط اطراف منطبق است
  5. پایدار و سازگار با محیط زیست

ظاهر خوب

ظاهر اهمیت زیادی دارد – همانطور که همه ما می دانیم که اولین تأثیر آخرین تأثیر است و این حتی در ساختمان ها نیز صادق است.اگرچه این کاملاً از دیدگاه شماست که چقدر به ظاهر اهمیت می دهید، اما یک ساختمان خوب ساختمانی است که دارای معماری نمادین باشد.

اما اگر یک ساختمان تجاری مانند میدان خرید یا برخی از آپارتمان های مسکونی را حتی از نظر ظاهری ارزیابی می کنید، اولین چیزی است که مشتری و مشتریان شما به آن توجه می کنند.
ارزش تجاری ساختمان شما و کسب و کار شما به طور مستقیم با ظاهر ارتباط دارد. اگر ظاهر خوبی داشته باشد، کسب و کار شما رونق می گیرد و بالعکس.

 

یک ساختمان خوب طراحی خوبی دارد

ما تقریباً 80 تا 80 درصد از وقت روزانه خود را در ساختمان‌ها می‌گذرانیم، یعنی در خانه‌ها و ادارات. این مکاشفه ساده نشان می دهد که طراحی یک ساختمان واقعا چقدر مهم است.
یک سازه نباید صرفاً از عناصر محافظت کند. باید به گونه ای منحصر به فرد به نیازهای ساکنانش پاسخ دهد که خلاقیت، سلامتی و شادی را ارتقا دهد.
اگر یک دفتر مرکزی یا واحد اداری خود را ارزیابی می کنید، یک ساختمان خوب برای شما خواهد بود که باعث افزایش بهره وری کارگر، افزایش امتیازات، کاهش زمان بیماری و ارتقای فعالیت بدنی می شود.
اگر سعی کنید مقداری دلار پس انداز کنید و یک طرح ارزان برای ساختمان خود نسبت به همکار من معرفی کنید، در واقع مزایایی را که می تواند با یک طراحی خوب در آینده نزدیک به همراه داشته باشد، نادیده گرفته اید.

ساختمانی از نظر سازه ایمن و سالم

خوب این عاملی است که هرگز نمی توانید در مورد آن سازش کنید. یک ساختمان ایمن سازه ای نیاز اولیه و معیار اصلی یک ساختمان خوب است.
مهندسان سازه از کلمه ای به نام سرویس پذیری استفاده می کنند – این معیاری است که هنگام طراحی تیرها و ستون های ساختمان در نظر گرفته می شود. قابلیت سرویس دهی به این معنی است که سازه باید قابل استفاده باشد و در خدمت هدف مورد نظر باشد.
از نظر ساختار به این معنی است که اگر در اتاقی نشسته اید و در دال سقف شکاف هایی دیده اید. چه کاری انجام می دهید؟
با وجود اطمینان مهندس سازه مبنی بر ایمن بودن و سقوط نکردن اتاق، بلافاصله اتاق را تخلیه خواهید کرد.
اگرچه الزامات سازه ای در اینجا برآورده می شود، اما همچنان ساختمان قابل سرویس نبود.
بنابراین یک ساختمان خوب ساختمانی است که قابلیت سرویس دهی داشته باشد و در نتیجه به هدف مورد نظر خود عمل کند.

یک ساختمان خوب با محیط اطراف منطبق است

هر زمان که یک ساختمان جدید ساخته می شود، به طور استعاری یک تازه وارد، یک غریبه، یک مزاحم است. ساختمان‌های اطراف ساختمان جدید به نسبت‌های مختلف قدیمی‌تر هستند و به هر نحوی که لازم باشد باید به آن‌ها توجه کرد.
این ممکن است با توجه به حداقل فاصله سازه جدید از مرز ملک، همانطور که توسط قانون تعیین شده است، یا مقیاس و جرم آن، یا شکل آن و ترکیب نما باشد.
یک ساختمان خوب ساختمانی است که با محیط اطرافش تناسب داشته باشد یا خود را متمایز کند، ممکن است تا حد زیادی به پارامترهای اساسی بستگی داشته باشد.

 

پایدار و دوستدار محیط زیست

س از درگیر شدن در اختلالات شدید محیط زیست و مواجهه با مشکلاتی مانند آلودگی هوا، کمبود آب، انتشار کربن و گرم شدن کره زمین؛ مفاهیمی مانند ساختمان‌های کارآمد انرژی و ساختمان‌های سازگار با محیط زیست پدیدار شده است.
آئین نامه های محلی توسط سازمان های حفاظت از محیط زیست برای ساختمان ها به منظور محدود کردن و به حداقل رساندن اختلال ایجاد شده در محیط زیست وضع شده است.
بنابراین یک ساختمان خوب ساختمانی است که سازگار با محیط زیست و بهینه از انرژی باشد. یک ساختمان کارآمد انرژی ساختمانی است که انتشار کربن کمتری داشته باشد و در مصرف انرژی صرفه جویی کند و از منابع طبیعی انرژی استفاده کند.
اگرچه اغلب نادیده گرفته می شود، اما به احتمال زیاد کپک و تراکم در مناطق خاصی از خانه می تواند علت مشکلات برونش باشد. به همین ترتیب، تهویه هوا یا تهویه ضعیف نیز می تواند علت اصلی انواع بیماری های پزشکی باشد.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با ما
تلفن شرکت : 2233223 – 021
ساعت کاری : شنبه تا پنج شنبه ( 8 – 20 )
آدرس شرکت ما
تهران – خیابان ولیعصر
کوچه در گروه طراحی سایت جهانی